недеља, 8. децембар 2013.

Snip-snap-snure bule pasalure, snip-snap-snure...

 Snip snap snure bule pasalure




U nedelju sam bila sa ćerom u pozorištu, da gledamo "Snežnu kraljicu".
Moje sreće!
Baš sam volela kao dete tu gotik bajku Andersena, gde Snežna beštija otima malog dečaka Kaja u ledene krajeve, a on isto tako postaje leden (što zbog hladnoće, što zbog para).

Al moja sreća detinjaste mene lagano je mlačila čim smo ušli u pozorište.
U lobiju-il kako se već zove-vonj nedefinisane strukture sa blagom primesom amonijaka.
A iznad biletarnice-bilbordi Smoki Smokića -i to 3-unutra stolice crveno presvučene istim tim kučetom.
Crveni se i žuti, iznad poda svog ulepljenog ostacima žvaka.

Dobro.
Ajde da vidimo predstavu i na trenutak zaboravimo na primat monetarnog sistema i tome kako jede i zauzima kulturne prostore.
Drugačije ne može.

Sala se dupke napunila,umnogome  zahvaljujući besplatnim kartama, pa je predstava mogla de počne.

"Snip-snap-snure bule pasalure, snip-snap-snure..." otpočeo je zaraznim džez songom narator, nečim što je više zaličilo na kabaretsku najavu.Muziku je komponovao, kako posle saznajem, Lokner, songove Ršum, al dobro, ne ide mi ta čizma na tu nogu.

Priča se odvijala slično kao i u bajci:Siromašna baka je imala 2 unuka, jedno svoje, jedno posvojeno(Kaja).
Cela zbrka nastaje kad on odlazi sa snežnom kraljicom (Glumi je Bojana Ordinačev totalno neuverljivo).
U neuverljivoj glumi podržava je Viktor Savić, kao pompezni korumpirani savetnik.


Glumačko osveženje svakako predstavlja mlada glumica Jelena Trkulja, prepoznatljiva po ulogama veštica i lujki zahvaljujući svom super iritantno visoko frekventnom tonu, koji je ujedno i beskrajno šarmantan, jer ona to ume da dobro da iskoristi.
Zato su joj i dali tekst razmažene princeze:“Ovo me totalno energetski iscrpljuje“, čime su preterali, jer mi se čini da deca to baš i ne mogu da shvate, mada ni njih ne treba podceniti.
Mala razbojnica, koja je pomogla Gerdi , a koju glumi Katarina Marković, „ukrala je šou“.
Ona „malo bocka“, ali je dobrodušna, i mama joj i dalje skida čarape (najsmešnija scena), iako je mama vođa razbojnika koji su pred njom manji od makovog zrna.Ujedno je taj deo bajke i najzanimljiviji.

Maske i kostimi razbojnika, kao i početni song (i cela muzika) ostavile su najjači utisak (da sam dete, to bi verovatno bila snežna kraljica).

Naposletku, kada dolaze do Kaja, i njegovo ledeno srce smekša, Snežna Kraljica samo izjavljuje sa dosadom savetniku :“Ovaj svet je nesavršen“ i oni odlaze.
Ajme, ljudi.Pa mogli ste malo da „zabiberite“ taj kraj, ispade „mnogo buke ni oko čega“.

I bakica.Ta sirota, skromna bakica, koja više voli svoj cvet koji je poklon, nego sva bogatstva što joj nudi savetnik, na kraju izjavljuje Kaju:
„I nemoj više da se mangupiraš!“




Нема коментара:

Постави коментар